Ad Code

Ini Alasan Margreit Suspek yang diduga membunuh Angeline

Kes suspek yang disyaki pengabaian kanak-kanak, Margriet Christina Megawe (Margaret) tujuan ekspres mengangkat Engline Margriet Megawe (Angeline) sebagai seorang anak.
Margaret mahu membuat Angeline sebagai warisnya. Juga bercadang untuk menjaga walaupun pendidikan yang terbaik kepada Angeline.
Seperti yang dinyatakan oleh M Ali Sadikin, peguam Margaret ketika ditemui di Ibu Pejabat Polis Bali, Denpasar, Minggu (14/06/2015).
"Saling melepaskan hak-hak dan tanggungjawab mereka kepada Angeline, yang akan menjadi waris ibu Margaret dengan ibu bapa angkat," kata Sadikin.
"Angeline juga diberi pendidikan, dan disenggarakan oleh Margaret sebagai ibu angkat. Dalam perjanjian itu, ibu bapa lahir tidak akan memberitahu diri kita kepada Angeline menjadi dewasa," kata Sadikin.
Tambahan pula Sadikin mengatakan bahawa Margaret kini ganjaran artikel 77 perlindungan kanak-kanak undang-undang nombor 23 tahun 2002. Lihat juga Perkara 45 dan 49 Undang-Undang 2004 pada pengabaian kanak-kanak dan keganasan rumah tangga.
Seperti diketahui, Angeline ditemui sujud di belakang reban ayam di rumahnya Jalan tuberose, Denpasar, pada 10 Jun lepas. Sebelum ia ditemui mati, Angeline telah dilaporkan hilang oleh Margaret pada 16 Mei
Dalam kes pembunuhan itu, polis telah menetapkan satu mengesyaki bahawa Agus, bekas pembantu kepada Margaret.