Ad Code

Kabar Tentang Anak Abg SMP Menangkap 11 Tuyul Menghebohkan Dunia Maya

Kabar tentang Gadis dilaporkan menanangkap 11 tuyul. Tindakan Ineke Puspitasari (14) alias Pipit asal Joho Clumprit Hamlet, Kampung / Daerah Sumobito, Jombang, penduduk tempatan dahsyat.
Beratus-ratus orang ingin tahu yang berduyun-duyun ke tempat tinggal Pipit untuk melihat secara langsung dozen yang tuyul. Sejak pagi, pasangan rumah Djeni Siswantoro (71) dan Misti yang datuk dan nenek Pipit, sesak dikunjungi oleh penduduk.
Pintu dan tingkap tertutup rapat mudah. Penduduk hanya boleh melihat pemandangan di dalam rumah dari ruang tamu melalui kaca. Memandangkan pengunjung terpaku ke balang kaca yang diletakkan di atas kain putih di belakang sebelah kanan tetingkap ruang tamu.
Dalam balang kaca diameter 15 cm dan ketinggian kira-kira 20 cm dengan penutup merah dikatakan terdapat 11 tuyul ditangkap Pipit. Walaupun kanak-kanak perempuan gred 8 junior melayani permintaan dilihat pengunjung yang ingin mengekalkan yang dozen balang tuyul.
"Sembilan tuyul saya menangkap di hadapan rumah Encik De (saudara bapa Pipit) puasa awal, Rabu (17/6) petang selepas solat Asar. Mereka berkelompok di bahagian hadapan rumah En De saya," kata Pipit, seperti yang dipetik oleh detik.com.
Satu-satunya anak pasangan Eko Hartono (42) dan Ika Anjaswati (39) dimasukkan ke mempunyai rasa yang keenam yang dapat melihat makhluk ghaib. Sejak lahir, dia dijaga dan tinggal bersama datuk dan nenek di dusun Joho Clumprit itu. Walaupun kedua-dua ibu bapa bekerja di Surabaya.
Pipit berkata, selepas menangkap tuyul 9 dan simpan dalam balang kaca, hos 7 hari maka tuyul 2 datang ke rumah datuknya. Beliau berkata dia melihat makhluk ajaib yang menyerupai seorang budak lelaki adalah kira-kira untuk pergi ke dalam rumah melalui pintu belakang datuk Djeni, Rabu (24/6) pada kira-kira 18:30 pagi.
"Kedua-dua tuyul saya ditangkap malam tadi. Mereka akan mencari rakan-rakan yang saya menangkap anda terlebih dahulu," jelas beliau.
Puluhan tuyul yang kini dipenjarakan dalam balang, terus Pipit, mempunyai bentuk yang menyerupai seorang kanak-kanak kecil dengan ketinggian antara 50-90 cm. Badan makhluk ghaib sering dikaitkan dengan pesugihan ini kononnya lelaki berkelamin dan perempuan dengan badan merah.
"Kedua-dua telinga seperti telinga kelawar, mata merah menyala seperti api, mulut menegak, kakinya hanya jari 3. Jika berjalan menjijit," katanya.