Ad Code

Akhirnya Margriet menjadi Suspect Utama Pembunuh Angeline

Penentuan suspek untuk Margriet dilakukan oleh Bali Polis selepas tiga bukti awal mereka cukup untuk memerangkap Margriet. Antaranya ialah penyata saksi, mengesyaki Augustine Tai.

Dalam satu kenyataan yang dihantar Agus, Margriet mengakui perbuatan kerap penganiayaan terhadap Angeline. Agus melihat Margriet menjadi punca kematian Angeline. Ini bermakna bahawa kenyataan Agus sebelum ini mengatakan bahawa dalang di sebalik pembunuhan Margriet Angeline sebenar.


Bukti lain diperkukuh oleh hasil daripada Penerangan Angeline bedah siasat Hospital Sanglah, Bali. "Maka ini juga diperkukuhkan lagi dengan keputusan jika tempat kejadian oleh Tim Labfor di rumah MM," katanya.


Oleh itu, Ronny memastikan bahawa buat masa ini, pembunuhan Angeline suspek dua orang. Seorang lelaki yang telah berkhidmat tiga bulan sebagai Ketua Polis Bali mengesahkan bahawa pelakon utama pembunuh Margriet sebagai Angeline, anak angkat.Untuk Tempo, Ronny mendedahkan bahawa Margriet terbukti kepala Angeline terhantuk di lantai biliknya untuk memastikan kematian Angeline. "Walaupun Agus dikebumikan," katanya.
Tetapi dia tidak memberi sebarang maklumat lanjut berkaitan dengan kronologi ditemui oleh Bali Polis ke atas keputusan penemuannya. Menurut beliau, secara kronologi ia hanya akan dibuka apabila mana-mana yang sudah di mahkamah. "Kami buat sementara tidak akan mengulas lanjut mengenai apa butiran."Setakat ini ia telah tidak diberi notis kepada pihak pasukan undang-undang yang Margriet. Dalam masa terdekat, Polis Bali memanggil Margriet untuk disoal siasat sebagai suspek kerana membunuh Angeline.


Selain menjadi mengesyaki pembunuh utama Angeline, Margriet dinamakan sebagai pengabaian kanak-kanak suspek pada 13 Jun 2015.Tempo.co